reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Petronela Abaďúrová

Petronela Abaďúrová

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  úvahycestopisyrežisér- životPREČO SOM HRDÁ NA SLOVENSKO

reklama

PREČO SOM HRDÁ NA SLOVENSKO

Inverzia v duši

Petronela Abaďúrová

Inverzia v duši

Vstávam za tmy a zababušená do niekoľkých vrstiev kráčam na autobusovú stanicu. Prerážam rannú hmlu, môj organizmus bojuje s vonkajším chladom a vnútorným nepriateľom, ktorý ma škriabe v hrdle, bubnuje v hlave a ja sa ho márne snažím vykašlať z tela von.

  • 17. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 865x
  • 11
Kriváň

Petronela Abaďúrová

Kriváň

Počasie na Štrbskom plese bolo uplakané, predpoveď na nedeľu hlásila dážď a sneženie v nadmorskej výške nad 2000 metrov. Motivácia na výstup? Primeraná výške ortuti v teplomere na balkóne - pri 6 stupňoch Celzia je predsa len najpríjemnejšie v teplej posteli.Nič však nedokázalo odradiť nášho tímového psychológa (podľa Guillaume-ových slov skôr psychopata). Ráno o šiestej nekompromisne zapol televízor (hoc sme predvídavo večer vypojili šnúru!), z ktorého sa na nás vyvalili Black Eyed Peas. Pri repríze tej istej skladby v priebehu 10 minút aj tí najzarytejší sedmospáči radšej vstali.

  • 1. okt 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 729x
  • 17
Zázrivá

Petronela Abaďúrová

Zázrivá

Po chutných raňajkách v podobe teplých toastov, zeleninového šalátu a osviežujúceho, vlažného čaju, po hodine bedmintonu na úpätí lyžiarskeho svahu vo Vrátnej sme nasadli na bicykle smer Zázrivá.

  • 16. sep 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 147x
  • 5
Detva

Petronela Abaďúrová

Detva

(Písané 12.7.2005) Vďaka známym, ktorí sa nenarodili na Slovensku, mám možnosť opätovne a s oveľa citlivejším vnímaním objavovať časť svojej identity- svoju vlasť a národ.Sama som prekvapená, akú radosť mi spôsobuje odhaľovanie komôr vlastného ja, o ktorých som doteraz netušila alebo im nevenovala dostatočnú pozornosť.

  • 7. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 924x
  • 10
Hory

Petronela Abaďúrová

Hory

Neviem si predstaviť dôvod, pre ktorý by som sa zriekla svojho občianstva. Určite, v mnohých krajinách sveta sú politické či spoločenské nepokoje tak vážne, že niet inej cesty. Pri každom vlasteneckom záchveve srdca si na obyvateľov takýchto zemí spomeniem a vďačne sa usmejem na Malý voz, pod ktorým som sa narodila. Častokrát nedokážem slovami opísať, čo pre mňa Slovensko znamená. Neviem v jednom článku zhrnúť všetky jeho krásy, tajomstvá a ničím (nikým) nezničiteľné klady. Ale z času na čas - a v poslednej dobe čoraz častejšie- nečakane z hĺbky mojej duše vytryskne von intenzívny pocit národnej hrdosti. Taký ako včera.

  • 6. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 927x
  • 24
reklama
SkryťZatvoriť reklamu