reklama

Detva

(Písané 12.7.2005) Vďaka známym, ktorí sa nenarodili na Slovensku, mám možnosť opätovne a s oveľa citlivejším vnímaním objavovať časť svojej identity- svoju vlasť a národ.Sama som prekvapená, akú radosť mi spôsobuje odhaľovanie komôr vlastného ja, o ktorých som doteraz netušila alebo im nevenovala dostatočnú pozornosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Jednu z nich sa mi podarilo otvoriť pomocou vycibreného, krajkami vyšívaného, úsmevom zdobeného, rezkého a melodicky znejúceho kľúča uplynulý víkend.

Vydali sme sa spoznávať slovenský folklór na Slávnosti do Detvy. Detva nás privítala transparentmi s textami slovenských piesní, vôňou cigánskej a trdelníkov, rozžiarenými očami detí hrdo držiacich v rukách šnúrky od balónov, veselou vravou dospelých s poldecákmi v rukách, originalitou majstrov tovarišov pri výrobe tradičných slovenských výrobkov a súdržnosťou všetkých pod narýchlo zhotovenými prístreškami počas prudkých a našťastie krátkych mračných bojov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Samotné vystúpenie skupín bolo pastvou pre zrak, uši a hlavne dušu. Sobotné nočné predstavenie Lúčnice sme prežili v tranze, neschopní premýšľať vnímali hru svetiel, krojov, tanca, spevu, prirodzenej krásy tanečníc a driečnych postáv švárnych slovenských mládencov.

Detva nám do batôžka spomienok pribalila i čosi navyše - ubytovanie v jednej z miestnych rodín, ktorá sa bez uvažovania podujala pomôcť 4 neznámym mladým devám. V obývačke svojich starých rodičov ustlali teplé domáce periny, o náš pokojný spánok dbali početní svätci a krížiky na stenách, z dvora sa ozývalo občasné brechanie psa a iné zvuky z vedľa stojacej maštale. Ráno nás čakali raňajky v podobe výborného domáceho masla, domáceho kravského syra, čerstvých tvarohových koláčov a spoločnosti príjemných, milých, otvorených a srdečných ľudí.

Petronela Abaďúrová

Petronela Abaďúrová

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  úvahycestopisyrežisér- životPREČO SOM HRDÁ NA SLOVENSKO

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu