reklama

Chamtivosť Tatranskej elektrickej železnice (TEŽ)

Pokiaľ si cestujúci nezakúpi cestovný lístok pred nástupom do električky, je povinný zaplatiť po nástupe jednotnú cenu lístku vo výške 80 Sk. To platí aj v prípade, že na stanici električky nie je umiestnená pokladňa alebo je pokladňa zatvorená.  To nedáva zmysel, povedala som si včera podvečer čítajúc oznam na troch múroch tvoriacich stanicu električky na Popradskom plese čakajúc na spoj do Popradu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (92)

Oznam bol doplnený o informáciu, že na Popradskom plese je možné zakúpiť si lístok aj priamo na parkovisku. Pani, ktorá mala na starosti parkovisko sa pri našej požiadavke ohradila, že žiadne lístky nemá a teda nám ich nemôže predať.

Sledujúc jej reakcie a neúprosnosť v očiach pri príchode každého nového auta som sa ani nedivila. Prečo by aj mala predávať lístky na električku, keď trochou neochoty ľudí odradí od cestovania ekologickejšou formou dopravy a možno nabudúce uprednostnia radšej auto a využijú služby jediného parkoviska pod Popradským plesom- toho jej?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po vyše hodinovom čakaní električka prišla a spolu s mojimi francúzskymi kamarátmi sme nastúpili vpredu, aby sme si hneď mohli kúpiť lístok. Plánovali sme objasniť celú situáciu revízorovi a boli presvedčení, že vzhľadom na okolnosti zaplatíme regulárnu taxu. Hneď nás zbadal a šiel rovno k nám. Cestou si nás spočítal a vypýtal si sumu 80 Sk krát náš počet. Ešte sme ani nepovedali, že nemáme lístky a on už vedel, že ich budeme potrebovať!

A ja naivná som si myslela, že to pochopí. Snažila som sa opísať situáciu a on sa na mňa díval s ironickým úsmevom.

Pýtala som sa, ako môžeme zaplatiť "pokutu" za niečo, čo nebolo zapríčinené našou vinou ale narafičené na nás a ostatných, ktorí do Tatier prichádzajú za oddychom, minúť statočne zarobené peniaze. Dostala som odpoveď, že pokiaľ niekam ideme, máme si cestu naplánovať vopred a kúpiť si lístok cez internet alebo ešte v Poprade na stanici.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vyrazil mi dych. Dá sa vari v horách vopred plánovať kedy a kam presne prídete? Je vari toto zmysel oddychu? Neodchádzame do prírody s úmyslom aspoň na pár hodín či dní zabudnúť na stres a do detailov naplánovaný život?

Skúsila som pár ďalších argumentov, ktoré by každý rozumný a ochotný človek pochopil. Najmä pokiaľ pracuje v sektore služieb a jeho terajší ( a aj BUDÚCI !!!) príjem závisí od nás, turistov.

Nič nepomohlo.

Nemala som síl ďalej bojovať s veternými mlynmi. Vybrala som z peňaženky svoje posledné peniaze a zaplatila.

Otočila som sa k nechápavým tváram francúzskych kamarátov a nevedela som, ako im to vysvetliť.

Petronela Abaďúrová

Petronela Abaďúrová

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  úvahycestopisyrežisér- životPREČO SOM HRDÁ NA SLOVENSKO

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu